چطور کسب و کار سنتی خود را به کسب و کار آنلاین تغییر دهیم؟

چطور کسب و کار سنتی خود را به کسب و کار آنلاین تغییر دهیم؟

در دنیای مدرن، اولویتی بالاتر از ورود مشاغل به دنیای دیجیتال و توسعه آنلاین کسب‌وکارها وجود ندارد. گرچه توسعه دیجیتال مسئله جدیدی نیست، امروزه با توجه به سرعت بالای رشد و گسترش آن، این نیاز بیش‌ازپیش حس می‌شود. حتی می‌توان گفت تا دهه گذشته، توسعه دیجیتال فقط مزیت به شمار می‌رفت؛ منتها اکنون به ضرورتی برای بقای کسب‌وکارها تبدیل شده است. امروزه نمی‌توانیم فقط با اتکا به روش کسب‌وکار سنتی پیش برویم و انتظار گسترش و پیشرفت بزرگی در کسب‌وکار خود داشته باشیم.


به چه نوع کسب‌وکاری سنتی می‌گویند؟

روش کسب‌وکار سنتی به روشی گفته می‌شود که طی آن، مشاغل فقط از راه‌های فیزیکی و نه آنلاین به جذب مشتری و ارائه خدمات یا محصول مشغول می‌شوند. 


تصمیم برای گذار از کسب‌وکار سنتی به مدرن قدم بزرگی در مسیر پیشرفت شما خواهد بود. نحوه عملی‌سازی این تصمیم بسیار مهم است. به‌کارگیری راهبردی درست متضمن پیشرفت کسب‌وکارمان خواهد بود. در این گذار، بسیاری از فرایندهای کسب‌وکار مانند قبل باقی می‌مانند؛ اما طبیعتا تغییراتی را تجربه خواهیم کرد. تجارت آنلاین، برخلاف روش سنتی، امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید با توجه به نوع فعالیت کسب‌وکارتان هریک از این امکانات را در جهت توسعه آنلاین کسب‌وکارتان به کار بگیرید.

برای شروع، یک وب‌سایت بسازید. با ساخت وب‌سایت، علاوه بر راه‌اندازی خدمات آنلاین، اعتبار برندتان را نیز افزایش می‌دهید و مشتریان راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. اگرچه ورود گسترده به تمام پلتفرم‌های آنلاین بر احتمال موفقیت می‌افزاید، باید بدانیم مشتریان هدف ما در کدام‌یک از شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند، که بالاترین تمرکز را روی آنها بگذاریم.

برای مثال، ما به ارائه خدمات یا محصول خود در فیس‌بوک مشغول می‌شویم؛ در حالی که بیشتر مشتریان موردنظرمان در اینستاگرام به‌دنبال خدمات مشابه می‌گردند. این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که با راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین کار شما تمام نمی‌شود. این تازه آغاز راه توسعه آنلاین شماست. در این راه باید به‌طور دائم فعالیت‌هایتان را ارزیابی کنید تا به نتیجه دلخواه یعنی فروش بالا برسید.


کابیو نسل جدید کارت های مجازی هوشمند، رایگان شروع کن.

رایگان شروع کن