چند گام ساده برای شبکه سازی با کیفیت
- موفقیتهای گذشته را مرور کنید. در گذشته از کجا و چطور مشتریان بالقوه را پیدا کردهاید؟ فهرستی از مشتریان آماده کنید و بنویسید که آنها از کجا آمدهاند. این ردیابی خیلی مهم است، پس نگهداشتن اطلاعاتتان در اکسل یا CRM آنلاین فکر خوبی است. اگر در حین بررسی روند خاصی را پیدا کردید، از آن استفاده کنید. طرحی را ایجاد کنید که در آن حیطه بازاریابی کنید و موفقیتتان را مجددا ایجاد کنید.
- برنامههای اجتماعیای را پیدا کنید که مشتریان احتمالیتان بیشتر اوقات خود را در آنجا صرف میکنند. اگر حضور در چندین برنامه از رسانههای اجتماعی برایتان دشوار است فقط در یکی از سایتهایی حضور داشته باشید که مشتریان بالقوه را در آنجا میبینید. Linkedin برای من حکم اتاق هیئت مدیرهی قدرتمندی دارد و من در این محل موفقیت بسیاری در ایجاد قرارهای مجازی دارم. به یاد داشته باشید که رسانههای اجتماعی مشابه محافل قدیمی دوستانه مفیدند. وارد اتاق میشوید، به صحبتها میپیوندید، با چند نفر دست میدهید و با افراد جذابتر ارتباط برقرار میکنید. واقعا به همین سادگی است.
- آخرین بار کِی تبلیغاتی را برای مشتریانتان ارسال کردید؟ آیا برنامهی مشخصی برای ارسال تبلیغات دارید؟ برنامههای مرتبط چطور؟ یادآوری به دوستان و خانوادهی مشتریان خوب را فراموش نکنید. البته دوستانتان شما را حمایت میکنند، اما همیشه نمیتوانند. تضمینی نیست که وقتی افراد جدید را ملاقات میکنند، همچنان در ذهنشان حضور داشته باشید.
- در جلسات و رویدادهایی که چیزی یاد میگیرید شبکهسازیهای رودررو ترتیب دهید. اگر به موضوع علاقهمند هستید، بیشتر در بحث درگیر شده و انرژی بیشتری دارید. در حال حاضر تمایل به ماندن در پشت کامپیوتر میتواند خیلی خوب باشد تا حدی که نیاز نیست دفتر را ترک کنیم تا با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنیم. پس خود را مجبور کنید که حداقل یک بار در هفته یا اگر میتوانید دفعات بیشتری قرار ملاقات بگذارید.
- ببینید دوستان و همسالان رسانههای اجتماعیتان با چه کسانی ارتباط برقرار کردهاند و از آنها بخواهید که شما را به دوستانشان معرفی کنند. این نیز راه بسیار خوبی برای توصیه به Linkedin است.
- پیشنهاد کنید که به عنوان مهمان در پادکستشان حضور داشته باشید و پستهایی را در وبلاگ بنویسید. با این کار نه تنها میتوانید با هزاران نفر ارتباط برقرار کنید، بلکه میتوانید ارتباط قدرتمندی با وبلاگنویسان/ تهیهکنندگان پادکست برقرار کنید. من با چند نفر از مهمانان پادکستم ارتباط دوستی خوبی برقرار کردم؛ این یک فرصت فوقالعاده است. یادتان باشد اگر میزبان این اجازه را به شما داد هدیهی آمادهای داشته باشید.
- توجه کنید که چه کسانی شما را در توییتر مجددا توییت میکنند و چه کسانی برای آپدیتهای فیسبوکتان کامنت میگذارند. اگر کسی شما را مجددا توییت میکند تشکر کنید و با او رابطه برقرار کنید… شما یک مخاطب دربند دارید!
کابیو نسل جدید کارت های مجازی هوشمند، رایگان شروع کن.
رایگان شروع کن